Ella’s Kitchen middagsretter vant DLF innovasjonspris 2012
DLF Innovasjonspris ble opprettet i 2007 for å sette fokus på produktutvikling og innovasjon blant merkevareleverandørene. Jensen & Co med Ella’s Kitchen vant den prestisjetunge prisen.
Da Jensen & Co lanserte Ella’s Kitchen, så vi at det fantes et hull i markedet for mat utviklet først og fremst med tanke på barna, sunn mat som samtidig er morsom å spise. Ella’s Kitchen er utviklet av Ellas far, Paul Lindley som ønsket sunnere, økologiske produkter som så morsomme ut og smakte godt til sin datter Ella. Hans tanke er å få barna til å starte tidlig med gode matvaner. Dette er et ønske vi tror han deler med mange norske foreldre. Ella’s Kitchen er en merkevare med personlighet som tar foreldre og barn på alvor og treffer dem i hjertet.
Med Ella’s Kitchen har Jensen & Co innført produkter til det norske markedet som har endret forbruksmønsteret til de minste. Middagene vi lanserte i fjor er enklere å ta med seg på tur, og det at barna tidligere kan spise selv er også noe både store og små setter pris på. Ella’s tar alltid utgangspunkt i de minste og deres behov og vi mener at dette er en av årsakene til den store suksessen.
Ella’s Kitchen holder forbrukerne lenger i barnemathyllen. Gjennom smoothies og deler av firemåneders-sortimentet treffer vi større barn helt opp i førskolealder. Produktene er perfekte i matboksen eller som en sunn snacks. Aldersgruppen under 1 år består av 60 000 barn, men hvis vi også tar med de større barna utvides målgruppen til 300 000. Dette har bidratt til vekst i kategorien og til å gjøre kategorien interessant for flere.
Jensen & Co jobber mye med synlighet i butikk og vi jobber med å treffe småbarnsforeldre gjennom markedsføringen vår. Vi har fokusert på annonsering og konkurranser på nettet hvor vi vet småbarnsforeldre er aktive. Dette har vi hatt god suksess med. Vi er stolte av å vinne denne prisen!